Manager karrier: Skót whisky, skót szoknya, azaz élet a Hibernian kispadján
2019. december 15. írta: Beavis78

Manager karrier: Skót whisky, skót szoknya, azaz élet a Hibernian kispadján

Jobb év mint vártam, némi keserű szájízzel...

Ahogy az alcímben is olvasni lehet, jobb évet futottam mint vártam, ám valahol marad a keserédes szájíz. Miért is? Először is azért, mert a Celtic - Rangers kettőst nem tudtam egyszer sem megverni. Másodszor pedig azért, mert a skót kupát eltaktikáztam de nagyon. Egy fasz voltam. Annyira akartam nyerni legalább egy meccset a nagyok egyik ellen, hogy képes voltam a kupát is beáldozni ezért. De mindent a maga idejében. Kezdjük az elején.. 

hibernian.png

Az előző posztomban már értekeztem arról, hogy igazolni senkit nem tudtam így azzal a kerettel toltam végig a szezont akit készen kaptam a játék elején. Sok volt bennem a félsz, de kár volt, mert bár mindig megbotlottam a nagyok ellen, de a harmadik helyemet semmi és senki nem tudta veszélyeztetni egy percig sem. 15 ponttal sikerült megelőznöm a negyedik helyezett Kilmarnock csapatát. A Celtic súlyosan uralta a bajnokságot, a Rangers közéjük és közénk ékelődött be a szezon végére.

A Rangers egy győzelemmel tudhat többet mint én, ugyanakkor 3 vereséggel van neki kevesebb, ezért is lett volna fontos legalább őket elkapni az egymás elleni meccseken.

Íme a tabella:

hiberniantabgellaelsoev.jpg

A bajnokságot a Betfred kupa előzte meg ahol a D csoportba kerültem, és ott 3 győzelem után az egyetlen Permiership csapat a Ross County ellen el is véreztem. Egyébként a Ross County egész évben a mumusom volt, éles meccseket játszottunk ellenük.

A keret ha csak a játékosok számát nézzük mélynek volt mondható, ám, ha a minőséget sajnos nagyon szűk volt a variációs lehetőségem. Ami viszont pozitív volt a bajnokságban az az, hogy a csapat nem fáradt el a szezonban, tehát nem volt olyan meccs, ahová csapnivaló erőnléttel futottak volna ki a srácok. Persze nem vagyok naiv, tudom, hogy ez nagyban annak is köszönhető, hogy nem volt nemzetközi kötelezettségünk.

És akkor a kupa. Már az elején éreztem, hogy mint harmadik erő, egészen messzire juthatok a srácokkal. És ez így is lehetett volna, ha nem akarom mindenáron elkapni a Rangerst. Fel is vettem a szopóálarcot rendesen. Történt ugyanis, hogy a negyedik fordulóban csatlakoztam be és az alsóbb osztályú Falkirk gárdája volt az ellenfelem akiket 2-1 arányban búcsúztattam is. Majd az elsőosztályú Hearts következett, sima 3-0 ide. Aztán jött a Livingstone gárdája akik akkor sima kieső helyen voltak. Ráadásul utánuk az akkor gyengébb formát mutató Rangers várt rám. Én nagy fejjel kitaláltam, hogy a Livingstone csapatát majd elintézem egy rotált kerettel, és a Rangers ellen egy kipihent első csapatot tudok a pályára küldeni. Aham. Hát ki is kaptam 4-0 arányban, így búcsúztam, majd a Rangers ellen is csak egy döntetlent értem el. Bár vezettem a 92-ik percig 2-1 arányban, de a hülyeségemet az élet meg is bosszulta. Ráadásul már akkor több  mint 10 ponttal vezettem a negyedik előtt, ergó totál hülyeség volt a kupát beáldoznom egy meccsért. Hát így jártam.

Lássuk a keretet:

Minden posztra akadt egy-egy kulcsjátékosom. Kapusposzton az izraeli Marciano, hátvéd poszton a skót David Gray, középpályán az ugyancsak skót Stevie Mallan illetve az ír Horgan, míg csatárposzton a svájci Florian Kamberi. Igazi vezérek voltak a posztjaikon, és mellettük korrekt minőségű játékosok játszottak. Ám így is csak 11 használható emberről beszélhetek. Ahogy az átigazolásaim alakulását nézem azért lesznek változások, de legalábbis bővül a minőséginak mondható játékosok száma.

És az év végi elszámolás:

hibernianevcsapata.jpg

Az év csapatában nagy meglepetés nincs, illetve a szurkolók által díjazottak között sem található senki meglepő. Mallan lett a szezon játékosa, Horgan szerezte az év gólját a Hearts ellen, egyébként ez a gól a szezon gólja értékelésben is a második helyet szerezte meg. Mallan lett az év fiatal játékosa, nos, rászolgált.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hibernianmezealdas.jpg

Ugyanakkor érdekes, hogy a Mallan mezek nemigen mentek, Kamberi, Horgan és Allan mezéből fogyott a legtöbb.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hibernianszezongolkiraly.jpg

A szezon gólkirálya a Kilmarnock játékosa Brophy lett 20 góllal, mögötte Kamberi végzett a maga 18 góljával. Harmadik helyezett a Celtic játékosa Edouard lett 16 góllal.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hibernianszezonpremiership.jpg

Az év csapatába ketten fértek be tőlünk, Mallan és Newell, mind a ketten a középpályáról. Egy játékos a gólkirály a Kilmarnock csapatából a többi poszton a Rangers és a Celtic 4-4 játékossal osztozott.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hibernianszezonjatekosa.jpg

A szezon játékosa választáson ketten fértek be közülünk a legjobb háromba, közülük Mallan az első helyen végzett, míg Kamberi lett a harmadik, közöttük a második helyen a Rangers játékosa Tavernier kapott helyet.

Mallan lett az év játékosa a díjat nekem ajánlotta, mondván nekem köszönhető az ő kiegyensúlyozott játéka. Megtisztelő.

Stevie Mallan 14 gólpassza a szezonban új klubrekorod.

Stevie Mallan 8 szor lett a mérkőzés embere, ez is új klubrekord.

Kamberi a maga 22 szezonbeli góljával új klubrekordot állított be.

 

Egyszóval egészen jó évet zártam. Következő lépésben szeretném minőségileg javítani a keretet, és mellette a személyzetet is megbolygattam, két embert mindenképpen szeretnék lecserélni, a vezető scoutot és mellette a másodedzőt. 

Az új igazolásokkal, egy későbbi posztban jelentkezek, Köszönöm, ha elolvastad.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://grundaneten.blog.hu/api/trackback/id/tr4715352390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása